maandag 18 oktober 2010

www.JaofNee.nl

Je kent het wel, de reclame op Hyves. 'Zou jij het leven van .. redden? Ja of Nee?' Het gaat om orgaandonor zo genaamd 'Nederland zegt Ja.' zijn. Het is de week van de donor, en dat merk ik overal. Ze gebruiken Hyves, Twitter, Facebook, mobiele telefoon en de radio. Ik vind het een hele goede campagne. Een aantal bekende Nederlanders zette zich vandaag in voor orgaandonatie. Ze proberen in samenwerking met nu.nl zoveel mogelijk donors te verwerven. Het gaat nog de hele week door, en ik hoop dat het orgaandonor aantal flink omhoog gaat. Dat is ook waarom ik mij vandaag heb ingeschreven om orgaan donor te zijn. Ik denk dat er nog veel te veel mensen zijn die net als ik niet weten of ze nou wel of geen orgaandonor zijn, en eigenlijk te lui zijn om het uit te zoeken, maar eigenlijk wel orgaandonor willen zijn. Voor die mensen zeg ik, kijk op www.JaofNee.nl , het gaat super makkelijk, zeker als je een DigiD code hebt. Maar anders kun je gewoon een brief opsturen. Maar de keuze ligt natuurlijk helemaal bij jezelf, ik ben in ieder geval blij dat ik het gedaan heb.

1 opmerking:

FabuleusFifties zei

Goed zo Inge! Iedere reden kun je hebben om geen donor te zijn, behalve te lui om het in te vullen ;-) Mij kun je niet meer overhalen....Ik sta allang als donor gerigistreerd,

Groetjes Irene