zaterdag 15 mei 2010

my new music!

This is who we are - Di-rect
Op 12 maart 2009 stapt de zanger Tim Akkerman uit de band. Er wordt een zoektocht gestart naar een nieuwe zanger met behulp van het tvprogramma 'Wie is Di-rect?' op BNN. Hieruit wordt Marcel Veenendaal door Di-rect als winnaar gekozen. Ik persoonlijk vind hem echt heel vet. Hij is lekker vreemd, en heeft een hele gave aparte stem. Ik was dus ook erg benieuwt naar de nieuwe cd 'This is Who We Are' die vanaf 14 mei (gister) verkrijgbaar zou zijn. We hadden de singles 'Times Are Changing' en 'This is Who We Are' natuurlijk al menig keer voorbij horen komen op de radio en televisie. Hiervan vind ik de eerste single persoonlijk niet zo erg sterk. Het is dat ik hem vaak geluisterd heb, en het dus nu opzich wel een aardig nummer vind. Maar de tweede single springt er voor mij meer uit. Deze singles zijn nog maar een voorproefje van de cd. Ik vind de cd echt geweldig. Die stem van die gast is gewoon heerlijk om naar te luisteren, gewoon een keer iets anders. Goede balans tussen balads en redelijk ruig op de cd, ook altijd belangrijk. Ik zou deze cd wel aanraden! Haha en kijk naar die cd cover, echt super leuk! Ik moest echt een paar keer kijken van 'Huh, hoe zit dat nou?'

Kate Nash - My Best Friend Is You
Ik was helemaal verslaafd aan Kate Nash' haar eerste cd 'Made Of Bricks'. Hele leuke vrolijke muziek, heel veel op de piano gespeeld. Wat ook opviel waren de grappige, aparte teksten. De eerste single op haar nieuwe cd 'My Best Friend Is You' is 'Do Wah Doo'. Je hebt hem vast al voorbij zien komen op TMF, MTV. Dit liedje vind ik wel gaan. Maar niet zo leuk dat ik hem meteen gedownload heb toen ik hem voor het eerst luisterde. Ik had nou niet echt de drang om hem vaker te luisteren. Op de nieuwe cd heeft haar geweldige piano sound weggegooit voor allerlei verschrikkele special effects. Waardoor ik vind dat haar muziek niet meer zoals vroeger was. En natuurlijk moet een artiest groeien en nieuwe dingen proberen. Maar als ik nu naar haar nieuwe album luister wil ik het gewoon afzetten omdat ik het irritant vind. Haar zang is al behoorlijk snel, hoog en druk. Ik vind niet dat de muziek die er nu bijkomt er bij past. En nou zal ik niet compleet negatief gaan doen, want er staan ook leuke liedjes op zoals 'Pickpocket' en 'Kiss That Grrl'. Natuurlijk blijf ik een trouwe fan van haar eerste album 'Made Of Bricks', maar 'My Best Friend Is You' zou ik niet aanraden. Maar oordeel zelf!

Geen opmerkingen: