zondag 30 mei 2010

music list

Vandaag echt een luie dag. Ik wilde nog naar de dag van het park gaan en de mustang valley. Soort van jaarlijks ritueel, maar het regende zo ontzettend hard dat niemand zin had. Dus vandaag maar gewoon huiswerk gemaakt. Ik had vandaag een gesprek over het beste liedje ooit. En ik moest er echt heel lang over nadenken. Ik wilde voor mijzelf een top 5 maken, omdat ik er niet één kon verzinnen. Ook die top 5 was een hele opgave. Ik kwam op zo'n 8 liedjes uit die echt voor mij persoonlijk geweldig zijn. En na ze allemaal 10x geluisterd te hebben en ze te vergelijken, ben ik er uit!

5. School - Supertramp
Vooral die piano solo op 3.13 is echt geweldig.


4. For Crying Out Loud - Meatloaf
Gewoon een meesterwerk.


3. Mushanga - Toto
Die drum is zo overweldigend mooi gewoon.


2. Too Much Love Will Kill You - Queen
Simpel, maar zo rustgevend mooi. En zo krachtig door Freddie Mercury zijn stem.


1. Home By The Sea + Second Home By The Sea - Genesis
Dit was ongeveer het eerste liedje wat ik zelf ging beluisteren. Al als klein ingetje zat ik met mn koptelefoon op achter de computer dit te luisteren. En het blijft geweldig. Vooral 'Second Home by the Sea'. Daarom is dit mijn persoonlijke nummer 1. (Hier alleen Second Home by the Sea)


Nou dit was hem dan, mijn top 5! Probeer het zelf ook eens, dan zal je zien hoe moeilijk dat eigenlijk is XD.


Met dank aan Victor Pak. Omdat hij dit geweldige onderwerp heeft aangesneden. En nog een extratje omdat hij ook zo graag wat influence op jullie wil hebben; zíjn beste liedje. Wat eerlijk gezegt ook echt geweldig is hoor!

Venice Queen - Red Hot Chili Peppers

Geen opmerkingen: