zaterdag 12 juni 2010

HKU eindbeoordeling 2D/3D

Vandaag was het moment dan eindelijk aangebroken (O, wat klinkt dat spannend). Ik moest naar de Hogeschool voor Kunsten Utrecht voor de eindbeoordeling van het eerste half jaar. Monika en mijn moeder zouden meegaan en we zouden daar lunchen, omdat ze daar zulke lekkere broodjes hadden. We waren echt heel vroeg weggegaan zodat we ruim op tijd zouden zijn. Maar helaas helaas er was een zwaar ongeluk gebeurt op de A12 dus we stonden super lang in de file. Monika en m'n moeder helemaal stressen. En ik herinnerde mij opeens dat het winkeltje daar maar tot 1 uur open was, en dat zouden we dus niet meer halen. En ze hadden zich zo verheugd op dat lekkere broodje. Toen we eenmaal aankwamen werd mij verteld door mijn mede-HKU-studenten dat de beoordelingen flink uitgelopen waren. Ik was dus gelukkig niet te laat ;). En nog meer goed nieuws, het winkeltje was nog net open! Er lagen nog precies 3 broodjes. Gelukkig want we gingen bijna van ons graatje. Toen heb ik Monika de school laten zien en heb ik mijn spullen klaargezet. We kregen allemaal een half lokaal waar je een opstelling mocht maken. Toen kwamen mijn 2 leraressen om mijn werk te beoordelen. Allemaal heel spannend natuurlijk! Maar het allemaal goed afgelopen want ik had wéér een goed :D! Ze vonden het goed dat ik zoveel lef toonde in mijn werk, goed experimenteerde en dat je al een beetje een eigen hand kon zien. Dus dat was allemaal zeer positief! En toen na 15 minuten was het alweer over. Ik heb ook meteen een schema gekregen voor volgend schooljaar. ... wat ik nu al kwijt ben? Oh! ik heb het al. 4 september ga ik weer beginnen : ) We hebben dan beeldlab. Ik heb er niet echt een idee bij, maar er staat: Een programma waarbinnen onderzoek wordt gedaan naar de relatie tussen vorm en betekenis. Naar aanleiding van verschillende actuele thema's in de beeldende kunst krijgt dit onderzoek vorm in verschillende materialen. Nou klinkt wel leuk toch! In dat blok krijgen we ook studiepresentaties. Er komen dan oud-studenten van de HKU om te vertellen over de eindexamenprojecten. Ook echt heel leuk, krijgen we een beetje een idee wat ons te wachten staat! En joepieeee we gaan weer op excursie, er staat alleen niet waar naartoe : (. Het tweede blok is vakstudio. We moeten hier dus kiezen welk vakgebied we willen doen. Het vakgebied wat je kiest is ook het vakgebied waar je toelating voor wilt doen. Ik heb keuze uit: viscom (illustration, graphic design en photography), product (3D design, industrial design, fashion design, urban, interior of theatre design) en fine art (fine art of docentenopleiding fine art). Ik ben er nog niet helemaal uit omdat ik alles echt super leuk vind! Maar dat zien we dan wel ;). En bij het basis-opleiding examen moet ik een presentatie maken van het eerste én tweede gedeelte van de opleiding. SPANNEND! en als het dan allemaal goed verlopen is, krijg ik een certificaat: " Dit certificaat geeft recht op toelating, indien vooropleiding toelating tot hbo onderwijs mogelijk maakt ".

Ik wilde nog een foto maken van mijn presentatie vandaag, maar ik was zo slim om geen geheugenkaart in de camera te doen, bummer : (.  Anyway, ik ga het wel missen deze zomervakantie!
En nu weer verder met leren! M'n eerste toets maandag is engels schrijftoets (jeeej daar ben ik goed in :D) En dan wiskunde wat echt een disaster wordt, maar we zien wel wat het wordt ! Good luck everybody!

Geen opmerkingen: