vrijdag 29 april 2011

Als je 't maar weet

Ik doe nu 4 dagen de ochtendkrant, en het bevalt echt super goed! Ik kan alles nu goed op tijd bezorgen... behalve vandaag, toen mn kranten er pas om kwart voor 6 waren. En toen ik eindelijk weg was, ik ook nog eens mn adressenlijst vergeten was. Dus de kranten waren pas klaar rond half 8... een half uur te laat. Jeetje wat was ik chagerijnig xD. Daarna nog even mn bed in gegaan, want ik had de eerste 2 uur vrij : ). Ik had toen.. 2 uur engels, en altijd bij Nederlands lokaal hangen van die posters met gedichtjes er op. Sommige zijn zooo leuk. Dus ik ga deze even aan jullie laten horen.

Als je 't maar weet

een rups heeft meer dan 2000 spieren,
thee van een duizendblad is goed voor de nieren,
de Dode Zee is 7 keer zouter dan de oceaan,
de Apollo 12 landde op de maan,
een tonijn behoort tot de familie van de makrelen,
in Griekenland onstonden de Olympische Spelen,
Boedapest ligt aan de Donau,
en ik, ik hou van jou.

onze hersenen bestaan voor 80 procent uit water,
een mannetjeskat is een kater,
in 1945 viel de eerste atoombom,
bananen zijn wel degelijk krom,
de Friezen noemen een meeuw een knau,
en ik, ik hou van jou.

er zijn 72 letters in het Cambodjaanse alfabet,
neanderthalers sliepen niet op een waterbed,
een troepiaal leeft op CuraƧao
en ik, ik hou van jou.

schildpadden hebben geen haar op hun tanden,
Leonardo da Vinci liep graag op zijn handen,
ijsberen hebben zelden last van de kou,
en ik, ik hou van jou.

en ik, ik hou van jou,
ik hou van jou.

Marc de Bel

1 opmerking:

ArtZinside zei

wat een lief gedicht!