zondag 26 september 2010

Luik Aken excursie

Nou dan bij deze de blog waar vele van jullie op hebben zitten wachten! Ik had niet zo veel tijd om te schrijven, dus had het maar even uitgesteld tot vandaag. Vrijdag was ik veel te moe om te schrijven, zaterdag moest ik naar de HKU en was Monika jarig.

Maandag vertrokken we om 8 uur van school. Heb was zo'n 3 uur rijden naar Aken denk ik, ik weet het niet meer precies. Daar gingen alle CM/EM leerlingen de stad in en alle NG/NT leerlingen naar een stuwdam. De stad was heel mooi. We zijn nog even de mediamarkt ingeweest voor de mensen met economie. Waar Carola meteen de eerste dag een statief voor haar camera heeft gekocht.

Later zaten we nog op een bankje. komt er een zwerver aanlopen die een blikje bier uit de prullebak haalt, en er vervolgens mee gaat lopen schudden. Dus Joshua's jas zat helemaal onder het bier! Hahaha.


Om 3 uur gingen we terug naar het huis waar we verbleven. Daar mochten we eerst onze kamers inrichten en daarna moesten we een opdracht doen voor wiskunde. We moesten in groepjes van 6 een toren bouwen van 60 bamboestokken en elastiekjes. De toren moest zonder hulp kunnen blijven staan, wie de hoogste toren had had gewonnen. Helaas hadden we niet gewonnen, maar het was wel super leuk!
We hadden op de toren nog een paar stokken bevestigd zodat hij hoger was, maar die hing de heletijd naar links. En de wind kwam ook van links, dus hij viel elke keer om. Dus hadden we de toren omgedraait en toen bleef hij wel staan :D. Toen we klaar waren met de opdracht gingen we eten. En mijn groep van corvĂ©e had afwasbeurt, dus dat was lekker...
 
De volgende dag moesten we alweer half 8 aan het ontbijt zitten. (Vroeg...). Deze dag gingen we met de bus naar Maastricht. We mochten eerst even in de stad rondlopen. Ik heb eerst even een heerlijk broodje gekocht (haha ja dat onthoud ik dan weer). Daarna heb ik in een super leuk winkeltje een spaarvarken gekocht. Ik ben er super blij mee! In de middag moesten we naar de mergelgrotten, dus we waren alvast gaan lopen. Kom ik er opeens achter dat ik me spaarvarken had laten staan bij de Bijenkorf. Dus ik terug rennen, maar gelukkig zaten Joshua en Ruben er nog. Maargoed ik natuurlijk helemaal in de stress XD. Toen we eenmaal bij de grotten waren, uitgeput en bezweet, moesten we nog een tijdje wachten. De mensen van m&o moesten namelijk erna naar de bierbrouwerij, dus hun moesten met de eerste gids mee. Ik vond de rondleiding echt super leuk, ookal had ik het al een paar keer gezien. s'Avonds zijn we met z'n zessen uit eten geweest bij een restaurantje daar. Was heel gezellig! Om 9 uur moesten we weer verzamelen bij de bus en zijn we terug gegaan naar het verblijf.

Woensdag gingen we naar Luik. Alle leerlingen werden afgezet in Luik, behalve die met aardrijkskunde (ik dus ook). We zaten echt lang in de bus, omdat we het niet konden vinden. En het was zoooo warm, dat ik gewoon niet wakker kon blijven XD. Maar uiteindelijk hadden ze het wel gevonden. We gingen een wandeling maken langs een rivierbedding. Het was echt heel mooi daar, en de wandeling was ook best pittig.

Toen we terug kwamen in Luik kregen we een opdracht voor kunstgeschiedenis, alleen was die voor mij precies hetzelfde als 2 jaar geleden... dus dat was wel jammer. Maar ook wel weer handig natuurlijk ;). We moesten een beeldenroute lopen door Luik, en daarna naar een museum. Het museum ging helaas niet door, we hadden veel te weinig tijd. Daarna mochten we op eigen geledenheid de stad in. Ik heb nog een leuk vest gekocht, en daarna zijn we met zn twaalven bij de pizza hut gaan eten.

Donderdag gingen we naar Antwerpen. In de ochtend vertrokken we eerst naar Mechelen, naar Techopolis. Technopolis is een Vlaams doecentrum voor wetenschap en technologie. Het was best wel leuk. We moesten voor wiskunde 4 dingen uitkiezen die we gingen verklaren. Maar het was gewoon hastikke leuk om alles een keer uit te proberen. Toen we hier klaar waren gingen we naar Antwerpen. Het was echt heel slecht weer dus dat was wel jammer. We hebben een beetje door de stad gelopen, nog wat dingetjes gekocht. Bij een grote supermarkt geweest, en daarna lekker droog en makkelijk bij de mac gaan zitten. Iedereen was natuurlijk super moe enzo. Half 8 vertrokken we vanuit Luik naar huis. Om kwart voor 9 kwamen we aan en kon iedereen heerlijk naar zijn eigen bed XD.

Het was echt een super gezellige reis, en ik heb er van genoten! (Foto's zijn van Jess en Carola)



Geen opmerkingen: